Onderweg naar Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu Onderweg naar Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Sumatra

Door: ReigerTeam

Blijf op de hoogte en volg Fam.

11 Juli 2016 | Indonesië, Sumatra

10/11 juli 2016, dag 1 en 2:
Om kwart voor 5 begint de dag, half 6 in de auto richting Schiphol.
07.30 aangekomen op Schiphol, de auto afgegeven aan parkeerbedrijf en wachten tot we kunnen inchecken zodat we de koffers kwijt zijn. De koffers worden in 1x door gelabeld naar Sumatra, Medan airport dus geen omkijken meer naar. Om 10.10 uur kunnen we boarden voor de vlucht naar Istanbul om 11.10. Uiteindelijk om 11.45 vertrokken uit Amsterdam. Aankomst Istanbul was 15.37.
In Istanbul om 18.40 vertrokken naar Kuala Lumpur, de vlucht was prima ondanks wat turbulentie vanwege het slechte weer richting Azië. Maandagmorgen om 10.30 aangekomen in Kuala Lumpur, de vlucht naar Sumatra ging pas ’s middags om 16.55, dus alle tijd. Voor de zekerheid nog even bij de bagageband gekeken of onze bagage er ook op lag. Geen koffers dus zal inderdaad wel goed gaan dat onze koffers door gaan naar Medan. Kuala Lumpur heeft 2 vliegvelden, KLIA waar de internationale vluchten aankomen en KLIA2 voor de nationale vluchten. Wij konden met een treintje van KLIA naar KLIA2. Daar weer wachten tot we konden inchecken. Bij het inchecken nog even gevraagd of onze koffers aan boord waren, volgens Air Asia was dit niet het geval en moesten onze koffers gewoon nog bij KLIA ophalen, we hadden nog een uur dus maar weer de trein ingestapt om te zoeken naar onze bagage. Bij een kantoor van Turkish Airlines gevraagd hoe het nu precies zit. Volgens hun gaat onze bagage met Malaysian Airlines naar Medan en zal er zijn als wij ook aankomen. Ok, dus weer met de trein terug naar KLIA2. Aangekomen in Medan om 16.55 uur, naar de bagageband voor de koffers. Alle koffers gezien maar niet de onze. Tot 19.00 uur bezig geweest op het vliegveld om formulieren in te vullen, ondertussen stond onze chauffeur al vanaf 15.00 uur ’s middags te wachten op ons. Nog anderhalf uur rijden naar ons hotel, daar wat gegeten en naar het reisbureau in Nederland gebeld dat de koffers zoek zijn. Zij gaan actie ondernemen om uit te zoeken waar ze zijn. Doodmoe van het reizen en de stress van de koffers gaan slapen. Na dit ritje van vliegveld naar hotel is het ook wel duidelijk waarom je hier absoluut niet zelf moet gaan rijden. Zo’n verkeer chaos heb ik nog nooit gezien. Iedereen rijdt waar die kan en hoe die kan, enige is dat ze op de linker helft rijden. Heb niet geweten dat er zoveel variaties op auto en scooter/ brommer kan zijn.

• 14 Juli 2016 - 14:15

Lidy:

En nu maar afwachten /spannend hoor

• 15 Juli 2016 - 10:47

Irene:

Hoi Reigers, tjonge wat een reis hebben jullie achter de rug! Je moet er wat voor over hebben en dan heb je ook wat behalve het belangrijkste...... de koffers :-( Jullie onderbuikgevoel was terecht door steeds te kijken of jullie bagage mee zou komen, er was al iets in jullie dat zei dat het niet goed zou komen. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en hoop dat alle bagage terecht is en jullie nu kunnen genieten van alle moois daar, wennen aan de warmte en inderdaad de drukte van het verkeer, het zijn net mieren die brommers en scooters, echt chaos en dat je denkt "gaat dit allemaal goed". We wachten met smart op het volgende bericht, leuk om jullie zo te volgen! Liefs Bo x