Bali - Permutran en Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu Bali - Permutran en Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu

Bali - Permutran en Lovina

Door: ReigerTeam

Blijf op de hoogte en volg Fam.

27 Juli 2016 | Indonesië, Lovina

25 juli, dag 16:
Om 8:00 uur vertrekken we richting de havenplaats “Ketapang” om met de ferry de oversteek naar Bali (Gilimanuk) te maken, van waaruit we naar de eerste bestemming op Bali gaan “Permutran”. Hier blijven we 1 nacht en slapen op het resort “Taman Sari” een schitterend resort direct aan het strand gelegen. We hebben een snorkel excursie geboekt voor de volgende dag bij het eiland “Menjangan”. Verder deze dag zijn we lekker aan het zwemmen geweest en hebben we op het strand gelegen.

26 juli, dag 17:
Hiep hiep hoera Manon is vandaag jarig, 19 jaar. Gelukkig hoeven we er niet extreem vroeg af want we vertrekken om 9:00 met de boot voor de snorkel excursie. Maar voor die tijd handelen we nodige ceremoniële zaken af, Manon feliciteren. We gaan op een kleine boot met nog 2 andere mensen die gaan duiken en 4 begeleiders; duik instructeur, snorkel instructeur, bestuurder en een matroos. Na ca. 40 min varen komen we bij het koraalrif aan waar we gaan snorkelen. We gaan op 2 verschillende plekken snorkelen en tussendoor lunchen on the beach. Het snorkelen was fantastisch we waanden ons in de film “Finding Nemo” bijna alle vissen kwamen voorbij inclusief een zee schildpad. Wat een geweldige ervaring. Om 14:30 waren we terug op het resort, waar we een taxi hebben gebeld om ons naar “Lovina” te brengen de volgende stop op “Bali”. Hier blijven we 2 nachten en is het doel om dolfijnen te spotten. De taxichauffeur die ons naar Lovina bracht had een vriend met boot voor het dolfijnen spotten, dus dit hebben we direct geregeld. In Lovina overnachten we in het resort “The Lovina” een prachtig complex direct aan het strand. Hier aangekomen hebben we eerst een cocktail genomen om te proosten op Manon en daarna zwemmen en relaxen, heerlijk!

27 juli, dag 18:
’s Ochtends om 8.00 uur afgesproken op het strand bij het hotel met Putra van de boot. De meeste boten gaan ’s ochtends om 5.30 uur al vertrekken om ook de zonsopgang mee te pikken maar het is dan zo ontzettend druk op zee dat ons aangeraden is om iets later te gaan. En het was inderdaad rustig, wij kwamen nog veel boten tegen die op de terug weg waren. We moesten ongeveer een half uur varen toen we ineens dolfijnen op afstand zagen en daarna nog meer en meer. Je zag ze onder de boot doorzwemmen zo helder was het water en af en toe gaven ze een echte springshow uit het water. Tegen 11.00 uur waren we terug en hebben verder lekker een relaxed dagje gehad aan het strand.

• 28 Juli 2016 - 11:36

Marja:

Wat geweldig he dat snorkelen en heb je Nemo en Dory ook nog gespot?? En voelde manon zich een beetje jarig daar in het verre indonesie? in Nederland waren we haar niet vergeten dus aan ons heeft het niet gelegen hihi. Snorkelen is heerlijk rustgevend he zo dobberen in het water. Prachtige dieren he die enorme schildpadden die heel rustig hun gang gaan.
    Whaaaa dolfijnen super!!!!!!! ben je nog even gaan zwemmen met ze.....
    Fijne dagen nog!!

Toedels

• 28 Juli 2016 - 12:24

Ellen:

Superrrr!

• 28 Juli 2016 - 14:42

Lidy:

Zo te lezen heeft Manon een geweldige verjaardag gevierd met snorkelen en natuurlijk heeft Liset en hebben jullie ook genoten. En dan ook nog genieten van de dolfijnen Super hoor. Geniet verder en een kus voor allemaal.

• 28 Juli 2016 - 17:29

Irene:

Oh wat klinkt het allemaal heerlijk en dat is het natuurlijk ook! Wat een prachtige resorts hebben ze op Bali hè, echt verwend worden daar, je waant je of je een wereldster bent zo'n luxe! En dat snorkelen geweldig wat zal dat mooi zijn geweest net als die dolfijnen spotten. Wat uniek voor Manon om daar jarig te zijn, misschien maakt ze dat op zo'n mooie bestemming niet vaak meer mee. Ik begrijp dat jullie nu geen auto met chauffeur meer hebben en wat jullie willen zien nu zelf regelen? Kan ook prima en die taxi's kosten daar ook geen drol :-) Veel plezier, genieten hoor want jullie laatste week is (helaas) al ingegaan :-(
    Liefs x

• 28 Juli 2016 - 20:18

Paul:

Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin. We zijn wel heel benieuwd naar de verhalen en foto's. Veel plezier nog !!