Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu

Kalibaru

Door: ReigerTeam

Blijf op de hoogte en volg Fam.

24 Juli 2016 | Indonesië, Kalibaru

24 juli, dag 15:
We hebben overnacht in het Margo Utomo Agro Cottage Resort, dit resort staat op een plantage, het zijn huisjes bij het plantershuis. `s Morgens lekker rustig aangedaan, gezwommen in het zwembad en later de plantage opgelopen met veel verschillende gewassen, rietsuiker, cacao, vruchten, rubber en koffie en verder was er een stal met Fries stamboekvee. `s Middags zijn we naar de plantage van Ibu Harni (Ibu = mevrouw) geweest. Mevr. Harni spreekt goed Nederlands, ze heeft een aangenomen dochter in Zutphen wonen. Wij waren er even na half drie en om drie uur zou de rond tour over de plantage beginnen. Wij kregen alvast koffie en thee van de plantage en een oliebol met ananas erbij, heerlijk. Heb gelijk verteld dat wij onze oliebollen maken met appel, ananas en rozijnen in de rum. Toen de 2 andere groepen er ook waren begon de rondleiding over de plantage, we hebben veel gezien, hetzelfde als `s morgens maar ook vanille, kaneel, peper, kardemon, rijst. Bij de palmbomen gingen nog een paar medewerkers naar boven, vliegensvlug als apen klommen ze naar boven. Aan het eind kregen we weer koffie en thee, een oliebol en een gebakken banaan. Daarna nog een voorstelling van een groepje kinderen, dansen en zingen en gaven ze een origami demonstratie van rietsuikerbladeren. De mannen kregen allemaal een kroon van rietsuikerblad en de dames een haarstukje en een ketting van rietsuikerblad. Verder kreeg iedere groep nog een bloemstuk mee, ook van rietsuikerblad. Aan het eind moesten we allemaal nog meedoen met een line-dance en toen vlug de bus weer in terug naar het resort want we hadden een massage besproken om 18.00 uur.

• 26 Juli 2016 - 17:10

Lidy:

Wat zien jullie toch veel geweldig hoor en wat een hoge palmbomen . Heeft Anton niet geprobeerd om er in te klimmen? Maar of ik nu zo'n zin had aan een oliebol met die warmte ik weet het niet. Leuk hoor de kinderen op de foto en wat jammer dat je de bloemstuk niet mee naar huis kunt nemen. Ik zou zeggen maar weer tot de volgende keer . Veel plezier verder en een dikke kus.

• 28 Juli 2016 - 11:30

Marja:

Super leuke dag volgens mij met heel veel informatie. Een oliebol in de zomer best bijzonder.
    En hoe was de massage???? even relaxen na al die uren van reizen.
    En voor Anton eens wat anders line-dance beter dan hobbelen op de "woonboot"????/ hahahahha