Borobudur - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu Borobudur - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu

Borobudur

Door: ReigerTeam

Blijf op de hoogte en volg Fam.

20 Juli 2016 | Indonesië, Magelang

19 / 20 juli, dag 10 en 11:
Vandaag de trein van 8.30 uur van Bandung naar Kutoarjo. Een reis van ongeveer 7 uur langs vele rijstterrassen, groenten en dorpen. Vooral de eerste uren waren fantastisch, wat een uitzicht door de bergen. 1 nadeel we zaten in een coupe met airconditioning, alleen die stond zo afgesteld dat we na een paar uur gewoon in een vrieskast reden brrrrrr. We werden door Didi, de chauffeur, afgehaald van het station en hadden we nog 2 uur rijden voor de boeg naar ons hotel “Saraswati Boutique Hotel” bij de Borobudur. Het hotel ligt vlak naast het terrein van de Borobudur, de stupa gaan we morgenochtend bezoeken. De Borobudur is door Unesco uitgeroepen tot Werelderfgoed, het is het grootste boeddhistische monument ter wereld. Woensdagmorgen om 7.00 uur al weer op pad naar de Borobudur, het is er dan nog niet zo druk en bovendien nog lekker koel. We nemen een gids mee om het een en ander uit te leggen. Manon krijgt een sarong omgeknoopt omdat haar korte broek te kort is. Nadat we ca. 2 uur hadden rondgelopen zijn we terug gegaan naar het hotel. Voor de rest van de dag bij het zwembad gezeten, ff relaxen. ‘s Middags hebben Manon en ik nog een Village tour gedaan met een Andung (paarden kar) door de kampongs vlakbij. We waren eigenlijk te laat maar Didi heeft het toch nog kunnen regelen en dus werd er een gids en paarden kar opgetrommeld. Deze kampongs zijn georganiseerd in een koperati (coöperatie). Iedere kampong verbouwt een specifiek gewas bv Casave, Bamboe, suiker riet of pinda`s. Tijdens de tour hebben we een authentiek Javaans huis bezocht, waar we Casave kroepoek kregen, heel apart je loopt gewoon bij de mensen in huis. Ook hebben we nog mee gespeeld in een “Gamlan” orkest van kinderen. Op het einde van de tour kregen we nog heerlijke munt thee van een oud Javaans vrouwtje en allerlei lokale lekkernijen.

• 23 Juli 2016 - 15:04

Marja:

Weer een mooie reis dus. Zo snuif je heel wat cultuur. Prachtig toch als je ziet hoe die mensen leven en ook ervan genieten. De gastvrijheid die ze daar hebben kennen wij niet zo.