Bukit-Lawang -Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu Bukit-Lawang -Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Fam. Jager - WaarBenJij.nu

Bukit-Lawang -Medan

Door: ReigerTeam

Blijf op de hoogte en volg Fam.

16 Juli 2016 | Indonesië, Medan

16 juli, dag 7:

Vanmorgen om 8 uur vertrokken richting Medan, een rit van 90 km waar we 4 uur over rijden vanwege de slechte wegen hier. We reden de hele tijd door palm olie plantages en bijbehorende dorpen, ongelofelijk dat er hier mensen leven. Houten krotten afgewisseld met soms redelijke huizen. Maar smerig, alle afval wordt gewoon langs de kant gemikt, plastic. De wegen waren zo slecht dat we hele stukken stapvoets door de kuilen heen moesten rijden slalom  van links naar rechts tussen alle gaten en andere verkeersdeelnemers door. Enorme gaten/ kuilen in het asfalt en soms helemaal geen asfalt meer maar alleen stenen. We hebben bij Donni, onze chauffeur, thuis gegeten. Een eenvoudig huis met 3 kamers, woonkamer, keuken en slaapkamer maar wel met bananen bomen in de tuin. De hele buurt liep uit toen we aankwamen. Zijn vrouw had allemaal lekkere dingen klaargemaakt voor ons, gefrituurde banaan en aardappel en soto. Wij mochten eerst eten en daarna zijzelf. Dat is wel gek, wij zijn meer van schuif maar aan maar dat is niet de gewoonte hier. ’s Middags een sightseeing tour door Medan gehad. Onder andere bij het Paleis van de Sultan van Medan geweest, hier kon je je a la Volendam in originele kleding hijsen en foto’s maken. Anton en Manon wilden dit wel doen, maar omdat wij en blank en lang zijn willen alle mensen hier met je op de foto. Nou Anton voelde zich de koning te rijk, hij had hele harems om zich heen hangen. Er waren zelfs 2 kleine kinderen die met ze op de foto moesten van hun ouders met een professionele fotograaf. Nu in het hotel een beetje bijkomen met de wifi ☺ en morgen vliegen naar Bandung op Java. Medan (2.5 mln inwoners) is een grote stad gesticht door een Nederlandse tabak boer, Jacob Nienhuys. Wat een stad wat een chaos maar mooi een keer mee te maken. Morgen vliegen we door naar Java, Bandung, we worden we om 6.00 uur opgehaald van het hotel. Benieuwd wat Java brengt maar Sumatra was fascinerend en we hebben gezien waar we voor gekomen zijn, olifanten en orang-oetans.

• 16 Juli 2016 - 17:45

Irene:

Geweldig, jullie hobbelen wat af op die wegen daar, haha! En wat lief en gastvrij is de bevolking daar hè? Is toch uniek om bij hun te eten! En wahaha die foto van Anton en Manon, pakkie zit bij Anton beetje krap zo te zien maar hij lijkt de Sultan him self wel met een prinses aan zijn zijde! Morgen naar Java ook super mooi en ook daar kom je weer ogen tekort en ze hebben daar ook zooo lekker eten, hmmm! Goede vlucht enne.... let op de koffers..........!!!!

• 16 Juli 2016 - 19:31

Lidy:

Prachtig de foto van Sultan Anton en zijn gemalin Manon

• 16 Juli 2016 - 20:13

Marijke:

Heerlijke verhalen! te gek om dat allemaal mee te maken, of niet dan! De gefrituurde bananen halen het niet bij die van ons hier. Have fun op Java. Weer een eiland vol avonturen tegemoet! Enjoy

• 17 Juli 2016 - 09:28

Marja:

Wat weer een verhaal en inderdaad zeer vriendelijk en heel gastvrij super om mee te mogen maken om bij zo'n gezin, die in onze ogen nauwelijks iets hebben, te mogen eten. Ja de rommel langs alle wegen is een drama inderdaad en op Bali hebben ze ook nog niet echt door dat ze hun eigen land enorm vervuilen. Mede door de toerisme hmmm........Voortaan heet Anton de Sultan van Briltil zeker..pfffff als hij nou maar niet naast zijn schoenen gaat lopen hoor!!
    Goede reis en denk om de koffers hoor!!

Tot horens maar weer toedelssssssss
    de Swartsjes vanuit Highsand-juicelake

• 18 Juli 2016 - 10:58

Anouk:

Wauw, wat een avontuurlijke vakantie! Klinkt fantastisch.... leuk om jullie verslag te lezen.
    Geniet er van samen....